Sabtu, 17 Desember 2016

10 Wanita Muslim Tercantik dan Terkaya Di Dunia


Obrolan Lengkap - Percaya gak sih, kalau banyak yang bilang jika seorang wanita dilahirkan dalam keluarga yang kaya raya sekaligus memiliki paras cantik adalah sebuah keberuntungan. Seandainya memang demikian, maka 10 perempuan beragama Islam ini sangat beruntung. Karena mayoritas dari mereka adalah seorang Puteri atau Ratu di negaranya masing-masing.

Kecantikan Muslimah yang mereka miliki bahkan membuat mereka sebanding dengan aktris Bollywood serta Hollywood. Status sebagai keluarga kerajaan membuat mereka tampak sempurna. Ini dia perempuan yang sangat beruntung itu.

1. Puteri Ameerah Al-Taweel dari Arab Saudi.
 


Puteri Arab Saudi, Ameera Al Taweel Lahir pada 6 November 1983. wanita muslim ini merupakan isteri dari Putera Al Waleed Bin Talal, salah seorang keluarga diraja Arab Saudi. Suaminya Al Waleed, ahli perniagaan atau pengusaha berusia 58 tahun, ia dinubatkan sebagai lelaki ke-26 terkaya dunia oleh majalah Forbes dengan nilai bersih lebih dari $20-25 bilion. Putera Al Waleed merupakan pengagas dan pemilik Kingdom Holding Company.

2. Lalla Salma, Maghribi
 

Puteri Lalla Salma dari Maghribi ini wanita muslim dan merupakan isteri Raja Mohammed VI. Ibunya, seorang guru sekolah melahirkan Lalla pada 10 Mei 1978. Walaupun bergelar sebagai “The First Lady” ia tetap dengan sifatnya yang rendah diri. Kekayaan suaminya, Raja Mohammed VI, kira-kira sebanyak $2.5 bilion sob, lumayan yah.

3. Rania Al Abdullah, Jordan
 

Permaisuri Jordan, Rania Al Abdullah wanita muslim ini dilahirkan pada 31 Agustus 1970 dan telah menikah dengan Putera Abdullah II. Suaminya telah diisbatkan sebagai Raja Hashmite Kingdom of Jordan pada tahun 1999. Walaupun Raja Abdullah tidak pernah mempublikasikan kekayaannya kepada umum, namun informasi mengatakan ia telah menghabiskan lebih dari satu bilion dalam pembuatan Taman Tema Star Trek Sahaja. Majalah The Harpers dan Queen Magazine pernah menobatkan Permaisuri Rania sebagai permaisuri tercantik pada tahun 2011, kebayang ya sob punya pasangan kayak permaisuri Jordan nih hihiihihihi.

4. Fathima Kulsum Zohar Godabari, Arab Saudi
 

Fathima Kulsum merupakan wanita muslim yang secara rasmi menjadi Permaisuri Arab Saudi. Dia merupakan isteri Sheikh Avdi Al Muhammad. Dia dilahirkan di dalam keluarga paling kaya di dunia. Fathima dikatakan jarang sekali menampakkan wajahnya sebelumnya. Namun, kini gambar wajahnya telah banyak nongol di internet sob.

5. Hajah Hafizah Sururul Bolkiah, Brunei
 


Sultan Hasanal Bolkiah memiliki sebuah kereta Rolls-Royce yang disalut dengan emas 24 karat, serta memiliki sebanyak 7.000 kereta lainnya. Sang pemimpin Brunai itu juga memiliki istana diraja terbesar di dunia dengan mempunyai 1,700 kamar di dalam istana. Sultan Brunei membelanjakan sebanyak $20 juta pada perkahwinan anak perempuannya itu. Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah wanita muslim yang telah menikah dengan YAM Pengiran Anak Haji Mohammad Ruzaini.

6. Sultanah Nur Zahirah, Terengganu, Malaysia
 

Permaisuri Terengganu, Sultanah Nur Zahirah merupakan isteri Tuanku Mizan Zainal Abidin, Yang di-Pertuan Agung ke-13. Wanita muslim itu dilahirkan pada 7 Disember 1973. Keluarganya tidak pernah mempublikasikan aset yang mereka miliki. Namun begitu, beberapa sumber mengatakan kekayaan mereka hampir atau lebih daripada $15 bilion.

7. Sheikha Mozah Bint Nasser Al Missned, Qatar
 

Sheikha Mozah yang lahir pada tahun 1959 dan merupakan isteri kedua dari tiga isteri Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani. Nilai bersih kekayaan Sheikh Hamad diperkirakan lebih dari £7 bilion. Negara yang mempunyai ladang minyak dan gas asli sangat luas, Qatar juga merupakan negara dengan pendapatan per kapita tertinggi di dunia.

8. Sheikha Maitha Binti Mohammed, Dubai
 

Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, Perdana Menteri serta Naib Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan juga salah seorang raja terpandang dan kaya raya Dubai. Sheikha wanita muslim juga merupakan seorang atlet Taekwondo dan pernah memenangi Perak pada kejuaraan Asia 2006 di Qatar. Kekayaan keluarganya diperkirakan lebih dari $40 bilion.

9. Hajah Majeedah Nuurul Bolkiah, Brunei
 

Anak keempat Sultan Brunei ini dilahirkan pada 16 Maret 1976. Puteri Majeedah, wanita muslim ibu seorang anak lelaki ini menikah dengan Khairul Khalil, seorang Pembantu Pegawai Eksekutif di Pejabat Perdana Menteri. Mereka menikah pada Juni 2007. Ayah Majeedah, Sultan Brunei merupakan deretan raja yang paling kaya di dunia dan sangat menyukai emas.

10. Sheikha Hanadi Bint Nasser Al Thani, Qatar
 

Seorang wanita muslim pegawai bank, pelabur dan usahawan yang kaya raya, Sheikha Hanadi merupakan salah seorang ahli perniagaan yang paling sukses dalam sejarah ekonomi Qatar. Selain menjadi penasihat khusus di Standard Chartered Bank, ia juga merupakan Ketua Pegawai Eksekutif bagi projek Al Waab City. Selain itu, Hanadi adalah wakil Ketua Pegawai Eksekutif bagi Nasser bin Khaled Al Thani & Sons Group. Kekayaan keluarga Thani diperkirakan hampir $15 bilion.

Hemmm ngiler ya sob jika membayangkan kekayaan itu. Namun jangan terkejut sob, kita lebih kaya dari mereka, karena kita bisa bertahan apa adanya sob, jadi syukuri dan jalanin aja ya sob hidupnya. Buat sahabat musmus nih, kira-kira apa yang akan dilakukan jika kamu mempunyai kekayaan seperti mereka itu? Mau senang-senang, atau memberikan hartanya kepada orang-orang miskin? Share yah jawabannya di sini.


=============================================================

Promo Bonus 180% Khusus New Member !
Promo Bonus 100% Untuk E-Games/Slot !
Bonus Deposit 50% Setiap Hari !
Bonus Rollingan Setiap Hari !

Proses Deposit dan Withdraw cepat, aman, dan Terpercaya !
Mari bergabung bersama kami di www.7wyn.net

Untuk Informasi Selanjutnya silahkan menghubungi CS 24 jam kami
BBM : 59090751
Phone : +62 813 7252 1771

Link Alternatif Kami :

0 comments:

Posting Komentar